Spící královny

Neohodnoceno
Zábavná karetní hra pro celou rodinu, která je v České republice obrovsky populární. I proto bývá často beznadějně vyprodaná. Takže jsme si na ni museli počkat, ale konečně ji pro vás máme. Tahle hra by vážně neměla chybět ve vaší sbírce. Je malá, skladná a baví holky i kluky. Je pro 2 - 5 hráčů od 8 let. Jedna partie zabere cca 20 minut. V balíčku je 79 karet dvou typů - královny a všechny ostatní karty. Královen je 12 a všechny trvdě spí. Palačinková královna a jejích 11 kamarádek z dalších královských rodin byly proklety spícím kouzlem! Kdo jich probudí nejvíc, vyhraje. Chce to trochu strategie, krapet štěstí a občas maličko matiky. Ale tak málo, že to zvládnou prvňáčci nebo i šikovní předškoláci. 
299 Kč
Máme opravdu skladem

Stačí se kouknout na naše video a pravidla už nemusíte číst:)

Příprava hry

Karty rozdělíte podle barevných zadních stran na dvě hromádky. Ta menší, to jsou spící královny. Podle obrázku v návodu je rozložíte obrázky dolů po stole do dvou šestic. Když královnu nevidíte a vidíte jen zadní stranu, tak to znamená, že spí. Mezi obě šestice rozložených zelených karet královen položíte lízací balíček a vedle něj se časem vytvoří balíček odhazovací. 

Každý hráč si vždy na svůj tah vezme 5 karet a na konci tahu si dolízne tolik, aby měl zase pět. Snaží se pokaždé tzv. probudit jednu královnu.

 

Probuzení královny

1. králem

Probouzení se dělá odhozením potřebné karty z ruky na odhazovací balíček. Máte-li kartu krále, odhodíte ho a otočíte jednu královnu, tím ji probudíte, a dáte si ji před sebe. Královna je vaše, může vám ji ale někdo buď znovu uspat nebo sebrat. K tomu se za chvilku dostaneme. 

2. šaškem

Když na odhazovací balíček odhodíte šaška, někdo si nějakou královnu probudí, ale kdo to bude, o tom rozhodne náhoda. Líznete si horní kartu z dobíracího balíčku a obrázkem nahoru ji odložíte na odhazovací balíček. Bude-li tam tzv. silná karta figur nebo předmětů, kdo kartu otočil, si ji vezme do ruky a normálně dál hraje. je-li na kartě nějaké číslo, začne odpočítávání a na koho to padne, smí si probudit jednu královnu dle vlastního výběru. Jak počítat? hráč, který to celé začal svým šaškem, začne u sebe a počítá ve směru hodinových ručiček podle toho, jaké číslo na kartě padlo. 

3. růžovou královnou

Když probudíte Růžovou královnu (poznáte ji, jmenuje se tak a je to na kartě napsané), máte právo hned vzbudit další královnu. Když vám ji ale někdo sebere, další královnu už neprobouzí. Leda by někdo Růžovou královnu znovu uspal a její schopnost probuzení kolegyně by se opět při dalším vbzuzení aktivovalo. 

 

Výměna slabších číselných karet 

Mezi kartami v lízacím balíčku je i spousta číselných karet. Ty fungují ve směnném obchodě a dají se vyměňovat za silnější karty. Jak? 

1. odhodíte jednu, líznete si za ni jednu jinou

2. odhodíte dvě stejné, líznete si za ně nové dvě

3. odhodítě více číselných karet (hodnota jedné a součet všech ostatních se musí shodovat) a podle toho, kolik jich odhodíte, tolik si i doberete

 

Použití silných karet osob a předmětů

Rytíř/drak

Je to trochu postavené na hlavu, ale rytíři v této hře unášejí královny a draci je zachraňují. Když totiž odhodíte na odhazovací balíček kartu rytíře, můžete si ukázat na libovolnou královnu, kterou má u sebe kterýkoli soupeř a pokusit se mu ji vzít. Řeknete, že ji chcete a hráš má šanci královnu ubránit. To se dělá tak, že majitel ohrožené královny odhodí kartu draka. Pokud ji nemá nebo ji nechce obětovat, o královnu přijde a položí si ji před sbe útočící hráč. 

Lektvar/hůlka

Podobně to funguje i s lektvarem a hůlkou. Pokud jeden hráč odhodí na odhazovací balíček lektvar, ukáže na vybranou královnu, kterou by chtěl znovu uspat a položit doprostřed stolu. Majitel ohrožené královny ji může ubránit, když odloží na odhazovací balíček kartu kouzelné hůlky. Pokud ji nemá nebo nedá, jeho královna se zase uloží ke spánku. 

Šašek

Co dělá šasek, už jsme si řekli výše. Nepřímo probouzí královnu. 

Král

Král královnu probouzí přímo a je to tak nejsilnější karta ve hře. 

 

Spící královny

Růžová - když otočíte tuhle královničku, můžete hned probudit další

Psí - nemá se ráda s královnou koček, a tak je obě nesmí dohromady v jednu chvíli hráč vlastnit

Kočičí - nemá se ráda s královnou psů, a tak je obě nesmí dohromady v jednu chvíli hráč vlastnit

 

Cíl hry:

1. získat nejvíc bodů za posbírané královny (každá má jinou bodovou hodnotu, body jsou na ní napsané), to je rozhodující při hře do vyprodání zásob, čili do rozebrání všech královen

2. 5 královen nebo 50 bodů (to je cíl při hře 2 - 3 hráčů)

3. 4 královny a 40 bodů (cíl při hře 4 - 5 hráčů)

 

 

Jméno značky: ADC Blacfire
Kategorie: Hry a knihy