Hippo

Minikaretka Hippo nezabere víc než 20 minut, je rychlá, počítací a děti hezky donutí procvičit si matiku. Poradíme koupit ji v Hrasu nebo jiném obchodě, kde vám k ní přidají vytištěný český návod. Hru vydává vydavatelství Helvetiq a ti nemají lokalizované české verze, a tak se návod k nim musí tisknout podobně jako třeba u francouzského vydavatelství Djeco. Lepší než shánět, kde si to stáhnete online, je to dostat už přímo ke hře. 

unnamed (2)_2

Příběh a průběh hry

Máme tu bazén hrocha Hippa, kam smíte házet záchranné kruhy jen po jednom do každého políčka - části bazénu. A vstupovat tam smí, jen pokud hráč na kostce hodí takové číslo, které je u dané části bazénu. Vlevo jsou části rozdělené na tři políčka, vpravo jen na dvě.

Kam co smíte dávat, určí hod třemi kostkami (viz následující foto vpravo). Můžete si rozmyslet, zda posunete svou barvu kruhů každý za jednu kostku nebo hody sečtete a do bazénu hodíte kruhů míň. Když by vám součet na kostkách dal sedm, je to výhra a jeden kruh smíte (ale nemusíte) dát do oddělení s číslem 7, které hroch Hippo bedlivě střeží a nikdo odtud nesmí nic vyhodit. Jinak se totiž vyhazuje všude a o vyhazování v této hře jde. Vyhraje, kdo se jako první zbaví všech svých záchranných kruhů.

Na následující fotografii vlevo vidíte, že levá část bazénu má 3 části/políčka a pravá jen dvě. Kruhy se vždy pokládají do spodního políčka, v každém políčku smí být jen jeden, čili jakmile už tam dole jeden je, musíte ho posunout o jedno políčko výš. Když jsou všechna políčka plná a vy jeden kruh přihodíte do spodního pole, všechny kruhy nad ním se posouvají o jedno políčko nahoru a horní kruh vypadne.

Vlastňák aneb když si vyhodíte vlastní kruh

Pokud je to cizí kruh, jde domů ke svému majiteli, pokud je to váš kruh a vy jste si dal vlastňáka, stihne vás trest. Vezmete si všechny kruhy v celém oddělení (2 či 3 políčka nad sebou) a odehrát pak nejdřív musíte cizí kruhy, až pak se zas smíte zbavovat vlastních.   

Jak vypadá tah - viz foto vpravo:

  1. Hráč s modrými kruhy hodil 3,4,5.
  2. 3+4 sečte a uloží jeden kruh do zabezpečené části bazénu s číslem 7, kde se nic nedá vyhodit. 
  3. Zbyde mu 5, takže musí jeden kruh položit do části bazénu označené číslem 5. Tam už je plno, takže posune všechny kruhy o patro výš a jeden žlutý úplně vyhodí a vrátí ho hráči se žlutými kruhy. 

IMG-2516